diumenge, 24 de gener del 2010

La revolució dels transports

El ferrocarril
L’increment de producció agrària i industrial no tenia sentit si no era possible fer arribar les mercaderies a la població. Tenien la necessitat de fer arribar les mercaderies a tota la població. Van millorar els camins, la navegació fluvial i el ferrocarril. El 1830 es va inaugurar la primera línia de ferrocarril per passatgers que unia Manchester i Liverpool, i a més a més van començar a fer servir els trens a les mines. El ferrocarril els ajudava a fer trigar més a fer els viatjes, a que fossin més segurs, més varats, i sobretot tenien més capacitat.



Imatge del ferrocarril Liverpool-Manchester

Posteriorment la màquina de vapor es va aplicar al transport marítim, i els vaixells de vapor van substituir els de vela. Els primers vaixells de vapor van començar a funcionar als Estats Units l'any 1807, i el 1847 els vaixells podien travessar l'atlàntic en 15 dies.


El Rob Roy, un dels primers vaixells de vapor anglesos.

L'increment del comerç
La societat passa de l’autoconsum a la venda a altres indrets, països o províncies, va augmentar el comerç interior i exterior. A la teoria del lliurecanvisme, defensa que no s’han de posar traves a comerciar entre diferents països, se li va imposar el proteccionisme, que defensava la indústria nacional mitjançant impostos(aranzels) sobre les importacions, defensava que s’havien de vendre els productes autòctons abans que els externs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada