A les darreres dècades del segle XIX va entrar una nova fase de la revolució industrial en la que Gran Bretanya compartia el lideratge amb Estats Units, Alemanya i Japó.
Noves fonts d’energia
Va aparèixer l’electricitat, gràcies a la invenció de la dinamo que la permetia crear en les centrals hidroelèctriques. Va aparèixer el petroli i l’invensió del motor d’explosió va permetre la possibilitat l’utilització del petroli com a combustible per els automòbils. (1885). El 1903 van aconseguir el primer vol en avió, pels germans Wright, gràcies al petroli. La metal•lúrgia va agafar molta importància igual que la indústria de l’automòbil.
Una nova organització industrial
Per rendir més a les fàbriques la producció es va orientar a la fabricació en sèrie. El taylorisme, inventat per Frederick Windslow Taylor, es va instaurar a totes les fàbriques. Era un mètode basat en la fabricació en cadena. Cada persona fa na part molt concreta del procés de fabricació i així s’eliminen moviments inútils.
La primera fàbrica en instaurar-lo va ser la Ford, i el resultat va ser una producció massiva de cotxes amb uns costos menors. Les elevades inversions de capital que necessitaven les innovacions tecnològiques van estimular la concentració industrial, i les empreses es van fer cada vegada més grans.
Noves fonts d’energia
Va aparèixer l’electricitat, gràcies a la invenció de la dinamo que la permetia crear en les centrals hidroelèctriques. Va aparèixer el petroli i l’invensió del motor d’explosió va permetre la possibilitat l’utilització del petroli com a combustible per els automòbils. (1885). El 1903 van aconseguir el primer vol en avió, pels germans Wright, gràcies al petroli. La metal•lúrgia va agafar molta importància igual que la indústria de l’automòbil.
Una nova organització industrial
Per rendir més a les fàbriques la producció es va orientar a la fabricació en sèrie. El taylorisme, inventat per Frederick Windslow Taylor, es va instaurar a totes les fàbriques. Era un mètode basat en la fabricació en cadena. Cada persona fa na part molt concreta del procés de fabricació i així s’eliminen moviments inútils.
La primera fàbrica en instaurar-lo va ser la Ford, i el resultat va ser una producció massiva de cotxes amb uns costos menors. Les elevades inversions de capital que necessitaven les innovacions tecnològiques van estimular la concentració industrial, i les empreses es van fer cada vegada més grans.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada